Daguitstap Rijsel

We gaan een dagje stappen in deze prachtige stad net over de grens. Die heeft heel wat biercultuur, pitoreske straatjes en cafeetjes. Met de trein vanuit Gent staan we zo in het centrum.

Voor onze jaarlijkse uitstap hoppen we deze met het spoor keer over de grens en bezoeken we het mooie Rijsel – Lille in Frankrijk.
We beloven er een prachtig dagje van te maken, een brouwerijbezoek (Cambier), het centrum en Le Vieux Lille, met de belangrijkste bezienswaardigheden. Over de middag picknicken we met onze eigen bokes. Natuurlijk springen we ook binnen in een leuk biercafé en gaan we een bierwinkel plunderen. ’s Avonds smullen we in een brasserie.
Niet nadenken: gewoon inschrijven! Formidable, on sera for-mi-da-ble!
Prijs: 48 € leden / 58 € niet leden
Trein: zelf te betalen (17 €), vanuit Gent-St-Pieters. (we zoeken nog of we evt alternatief vervoer kunnen organiseren)
Timing: Gent 9u vertrek, terug rond 22u

Programma:
9-10u trein Gent SP-Lille Flandres
10-12u Lille centrum, markt, vieille bourse, le furet du nord, Vieux-Lille, toren stadhuis beklimmen
12-13u la Citadelle + picknick + zoo, naar musé beaux arts + metro
14.30 - 16u bezoek brouwerij Cambier, met metro halte Croix centre
16.30-18.30: bezoek biercafé Le Capsule + bottleshop Abbay des Saveurs + Cathédrale Notre-Dame-de-la-Treille
19u: eten Restaurant Brasserie Les 3 Brasseurs aan station Lille Flandres
20.30-21u trein terug
22u Gent SP

Inschrijving enkel geldig NA BETALING binnen de 3 dagen op onze rekening!

datum:
zaterdag, juni 17, 2017 - 09:00
foto:
Station Gent St Pieters
KONINGIN MARIA HENDRIKAPLEIN, 1
9000  Gent
Selecteer met hoeveel personen u zich inschrijft