The Bestof uit 6 jaar BvdM - Het verslag!

Al zes jaar lang komen we met onze leden samen voor een blinde degustatie “Bier van de Maand”. Er zijn dus al heel wat lekkere bieren van uiteenlopende stijlen de revue gepasseerd. Hoog tijd voor “The bestof uit 6 jaar”!

Het concept van de avond was simpel: er werd een bier geproefd en besproken, daarna werden punten uitgedeeld. Ondertussen konden de deelnemers een gokje wagen welk bier het was. Blind proeven is altijd een uitdaging. Maar onze leden hadden daar al snel iets op gevonden: de smartphone! Er werd ijverig gesurft naar onze website, waar alle bieren van de maand bijgehouden worden. Het kwam een beetje asociaal over, maar de drang om een bierprijs te winnen was te sterk!

Na de ‘ontknoping’ werd wat meer uitleg gegeven over het bier en de brouwerij. Ondanks het niet zo sociale gedrag, was het een zeer leuke activiteit! De zeven bieren vielen goed in de smaak (de hoge scores spraken boekdelen), de blokjes kaas gingen vlot naar binnen en er werd heel wat afgelachen.

Op het einde van de avond gingen ook nog eens 3 geluksvogels met een prijs naar huis! Ter info: de winnaar had 3 van de 7 bieren geraden. Zo zie je maar, smartphones zijn ook niet altijd de slimste :)

We proefden: Valeir Extra; Rodenbach Vintage; Viven Imperial IPA; St. Bernardus 12 - Geuze Boon Mariage Parfait; Taras Boulba; Extase

Tot de volgende degustatie!