Foto's en verslag medewerkersbarbecue

Iets later dan voorzien, hadden we op zaterdag 2 april de medewerkersbarbecue.

Tijdens de dag liet het weer ons geloven dat het de perfecte dag was voor deze BBQ. Helaas werd het weer minder naar de avond toe en kroop iedereen gezellig binnen. Met uitzondering van enkele hardwerkende organisatoren, die de barbecues met grote kunde buiten beheerden.

De avond was erop gericht ons te bedanken met lekkers en daar is men bijzonder goed in geslaagd!

Op ‘den toog’ stonden met een perfecte continuïteit steeds meerdere speciaalbieren. Enkele gevestigde waarden, maar ook meerdere ‘specialekes’, zoals je verwacht van een goede biervereniging. In deze laatste categorie had Klaas een mooi aandeel. Enkele van zijn nieuwere creaties stonden klaar om geproefd te worden. Zonder label, wat de bieren alleen maar unieker,mysterieuzer en dus aantrekkelijker maakten. De waarheid over het ontbreken van de labels was echter van praktische aard, maar om de mythe te behouden vermelden we de reden hier niet. Aan de menige meningen te horen werden deze mythische bieren ook wel gesmaakt. Alleen het rookbiertje zorgde voor enige verdeeldheid, de rokerige smaak viel niet bij iedereen binnen zijn of haar smaakpallet.

Naast het vloeibare genoegen werden we natuurlijk ook verwend met lekkernijen in vaste vorm. In een aangenaam tempo werden we bediend met al het lekkers dat een bbq kan geven,
tot in de perfectie gebakken. Met uitzondering van het eerste hapje, daar konden we een zwart laagje op de kalkoen ontdekken. Sommige bronnen wijten dit aan de marinade, andere bronnen spreken dan weer van een fout tijdens de opleiding van deze bbq-toestellen.

Voldaan van al dat lekkers kregen we nog de mogelijkheid om ons reeds in te schrijven voor de volgende editie. Bronnen hier vertellen dat dit ook een succes kon genoemd worden.

Zo kwam een aangename avond tot een eind. Op naar de volgende!