Workshop blenden: ’t Pomphuizeke in ’t Foefke

april 18

Time:

10:00 am - 04:00 pm

Click to Register: https://www.eventbrite.be/e/workshop-blenden-t-pomphuizeke-in-t-foefke-tickets-290300325087

De Gentse Biervereniging vzw

Website: https://www.eventbrite.be/o/de-gentse-biervereniging-vzw-19798368201

't Floere Foefke

3 Molenaarsstraat, 9000 Gent

Gent, Vlaams Gewest, BE, 9000

Maak je eigen blend van lambieken onder begeleiding van een ervaren steker

Onder begeleiding van John Versyck, bezieler van brouwerij en stekerij ’t Pomhuizeke en festivalverantwoordelijke van de Gentse Biervereniging vzw, kan je op paasmaandag in het illustere café ’t Floeren Foefke lambieken proeven en blenden.

Kostprijs is 30 euro: Betaling ter plaatse cash of digitaal

Wat is inbegrepen?

• De noodzakelijke proevertjes om te kunnen bepalen hoe jouw blend moet smaken
  • 1,5l van je eigen blend te verdelen naar keus in 75cl en/of 37,5 CL flessen (volgens voorradigheid)
  • Een drankbon voor een consumptie in ’t Floeren Foefke

Brouwerij en Geuzestekerij ’t Pomphuizeke

Een kleine voorstelling van Brouwerij en Geuzestekerij ’t Pomphuizeke:

Het is allemaal begonnen in september 2012.

Waarom geuze?

Heel simpel, geuze is voor John Versyck een ware passie. Deze bierstijl dronk hij voor het eerst als 17-jarige en hij was en onmiddellijk verkocht. De aantrekkingskracht van vooral de smaken die zo kenmerkend zijn bij lambiek bieren en de vaststelling dat het een 100 % natuurlijk product is, konden hem meest bekoren.

Hoe kwam John er bij om zelf te blenden en te steken?

John: “Ik zat toen al in de Gentse biervereniging en ik kwam met veel mensen in contact die zelf brouwden. Het was op dat moment dat ik bij me zelf zei waarom zou ik niet eens mijn eigen geuze blenden en ik heb dan de koe bij de horens gevat en ben er voor gegaan. Ik ben naar een blendworkshop geweest bij Oud Beersel de vzw en 3 maand later heb ik dan mijn eerste blends gemaakt.”

En dan?

2 jaar later had John de opportuniteit om zijn bieren voor te stellen in Amsterdam tijdens het gerenommeerde festival Carnivale Brettanomyces waar de hobbybrouwers en blenders elkaar en het publiek verrassen met eigen brouwsels en blends. Dat was meteen op velerlei vlak een succes.

John experimenteert graag met andere bieren. Zo heeft hij met succes een blend gemaakt met Noir de Dottignies van Brouwerij De Ranke. (spijtig dat die op is). John heeft ook met koffiebonen en citroenen gewerkt en zeer geslaagde geuze gemaakt. Hij werkt graag met lambieken van Lindemans, De Troch & Girardin,

Onlangs is hij zelf aan het brouwen geslagen.

John hoopt in de komende jaren zijn uit de hand lopende hobby ’t Pomphuizeke officieel te kunnen uitbouwen tot een erkende brouwerij en stekerij.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *